Kommande provningar

10/5 Tastemaster, Fraudsien







Är någon sugen att komma som gästprovare så anmäl gärna er intresse på "konässören"































lördag 13 april 2013

Två superba malt

Ska snart gå och knyta mig men vill först delge er av min "Glenrothes 1988 Arc. 53,4%". Denna sample fick jag välförtjänt med mig hem ;-) från Fraudes Eminenta provning. Jag har provat ett antal Glenrothes innan av varierande åldrar och tappningar men aldrig riktigt förstått vitsen med denna malt. Nu har jag däremot ändrat uppfattning. Denna tappningen är en riktig fruktbomb som har en riktigt god och lång eftersmak. Mycket päron nästan lite Piggelin över den utan att bli sötsliskig. Jag rekommenderar hela 20% vatten i den för då kommer alla nyanser fram i denna malt. Om denna hade varit med på vår provning så hade den fått en stark 8:a. En klockren sommarmalt :-). Jag har dessutom suttit och smuttat på en HP Leif Eriksson Edt. En malt som jag hade förväntat mig mycket av men som inte gav så mycket första gången, men jag måste säga att den är som en riktigt bra metal-CD, jag menar ge den en chans och den växer för varje gång. Denna HP är en bland dom bättre 40%'iga jag har provat. Mycket fruktig och hö, med en behaglig eftersmak om än för kort (har nog med %'en att göra). Den kostar en peng men jag tycker att den är värd det det, den sticker ut lite för att vara en "no age" whisky. så lägg er veckopeng på denna om ni vill ha en god vår/sommarwhisky.

Nattnatti fellows

Inga kommentarer: